Tíz-tizenötezer dollár alatt nem nagyon készíthető jó hangzású lemez

Két zenekarral is aktív évet tervez 2014-re Leif Edling: a lemezkészítő pályafutását befejező, Mats Levénnel kiálló Candlemass és az énekesnős doomban utazó Avatarium egyaránt sokat mozog majd jövőre. A basszusgitáros ugyanakkor elismerte: cseppet sem könnyű manapság beindítani egy új csapatot.
 

„Roberttel nem volt könnyű zöld ágra vergődni”, mondta a DeadRhetoricnak Edling Robert Lowe távozásáról. „Óriási hangja van, ebben a stílusban a világ egyik legfantasztikusabb énekese, istenáldotta tehetség, de Mats Levénnel sokkal profibb módon lehet együtt dolgozni. Minden Candlemass dalt kívülről fúj, és legalább olyan jól is énekli ezeket, mint Robert vagy Messiah Marcolin vagy akárki, ha nem jobban. Kibaszott fantasztikus koncerteket nyomtunk vele eddig, tényleg nem tudom eléggé dicsérni. Talán korábban kellett volna megkeresnünk!”

A Candlemass több közeljövőben esedékes fesztiválon is elejétől végéig eljátssza majd a klasszikus Ancient Dreams albumot, Edling azonban nagy erőkkel tolja Avatarium nevű új csapatát is, amely nemrég adta ki kiváló bemutatkozó lemezét. Könnyű dolga azonban még neki sincs, hiába ismert underground szinten a neve és a munkássága. „Sokkal nehezebb manapság lemezszerződéshez jutni, és főleg nagyobb céghez aláírni. Ha nem vársz semmit, és megelégszel két-háromezer, esetleg ötezer euróval, persze nagy megkönnyebbülés leszerződni valahová, ahol aztán elvárják tőled, hogy készíts lemezt, akármilyen nehéz is ez, sőt, valaki még pénzt is szeretne keresni ebből. Persze megértem ezt a letöltögetések miatt. Én is éreztem, amikor kiadót kerestünk, és meghallgattam az ajánlatokat, hogy nem könnyű manapság megállapodni. Viszont akármennyire is értem meg a kiadókat, egy jó album elkészítéséhez pénzre van szükség. Én old school stúdióban dolgozom az old school munkamódszerrel: igazi dobokkal, igazi stúdióban. Ez persze nem egyszerű, ha ötezer eurót kapsz arra, hogy felvedd és megkeverd a teljes lemezedet. Nem is igazán tudok így melózni, de ezzel most nem kifogásokat keresek. Én azt akarom, hogy a lemez jól szóljon, és jó keverése legyen. Ez tíz-tizenötezer dollár alatt nem nagyon valósítható meg. Ez a helyzet, így én sem keresek már ebből semmi pénzt… Annak idején abszolút nem volt nehéz megszerezni mondjuk húszezer dollárt egy stúdiófelvételhez.”

Megjegyzések