2013. március 4-én jelenik meg Jimi Hendrix „People, Hell & Angels” című új albuma.
A „People, Hell & Angels” a legendás gitárosnak azt a zenei oldalát mutatja be, mely az eredeti Jimi Hendrix Experience triótól független volt. 1968 elején Jimi Hendrix szeretett volna vadonatúj zenei anyagot készíteni régi ismerőseivel és új együttműködők segédletével – úgy, hogy ezek a munkálatok ne azok előtt a rajongók előtt menjenek végbe, akik az Experience-t a rock leggyorsabban növekvő koncertprodukciójának tartották, és akik ezzel egy időben két albumukat is a US TOP 10-es listájában tartották. A legendás gitáros óriási lelkesedéssel dolgozott a színfalak mögött azon, hogy egy újabb, következő zenei anyagot készítsen.
Ez a 12 felvétel olyan egyedi hangzások (kürt, billentyűs hangszerek, ütős hangszerek és egy második gitár) és stílusok változatos elegyével kápráztatja el a közönséget, melyeket Jimi új zenéjében vegyíteni szeretett volna. A „People, Hell & Angels” Jimi Hendrix eddigi legszebb gitárjátékait mutatja be – és betekintést enged abba a fejlődésbe, melyen Hendrix dalszerzőként, zenészként és producerként is keresztülment.
A „People, Hell & Angels” 2013. március 4-én jelenik meg CD-n, bakelit LP-n és digitálisan.
Az album - melynek címét Jimi Hendrix találta ki – számos, az Experience utáni együttműködést mutat be, melyben Jimi olyan közreműködőkkel dolgozott együtt, mint Stephen Stills (Buffalo Springs), a dobos Buddy Miles vagy épp Billy Cox (akivel Jimi együtt szolgált a 101. légiflottánál, valamint később együtt játszott a híres R&B „Chitlin Circuit”-ben). Ezek az együttműködések nagyon izgalmas hangzást csempésztek Hendrix nem mindennapi karrierjének következő fejezetébe.
A lemez társproduceri munkálatait Janie Hendrix, Eddie Kramer és John McDermott látták el. Kramer először 1967 januárjában találkozott Hendrixszel - aki az idei év november 27-én töltötte volna be 70. életévét - az Olympic Studiosban, és ők ketten egy különleges együttműködésben állapodtak meg, melynek következményeképpen Kramer hangszerelt minden olyan albumot, melyet Jimi valaha kiadott, és olyan híres Hendrix-koncertek anyagát rögzítette, mint az 1969-es Woodstock fesztivál. 1997 óta Kramer és Janie Hendrix John McDermottal közösen felügyelte Jimi Hendrix összes olyan albumának megjelenését, amely az Experience Hendrixhez köthető.
Az egy tucat eddig kiadatlan Jimi Hendrix-felvétel a „People, Hell & Angels” című kiadványon a következő nótákat mutatja be: "Earth Blues", "Somewhere", "Hear My Train A Comin'", "Bleeding Heart", "Baby Let Me Move You", "Izabella", "Easy Blues", "Crash Landing", "Inside Out", "Hey Gypsy Boy", "Mojo Man" és "Villanova Junction Blues."
A 2010-es „Valleys Of Neptune” zenei párja és méltó utódja, a várva várt album felvonultatja a művész utolsó felvételeit a Jimi Hendrix Experience-szel. A „People, Hell & Angels” azt az irányt mutatja be szívfájdító hangok kíséretében, amely felé Hendrix tartott a „First Rays Of The New Rising Sun” címmel tervezett dupla albumával, mely az 1968-as forradalmi „Electric Ladyland” méltó utódja lett volna.
Annak ellenére, hogy a kortársak - a Beatles vagy épp Bob Dylan - a szerződött lemezkiadójuk által birtokolt és működtetett stúdióban rögzítette a dalokat, Hendrix rengeteg időt töltött azzal, hogy olyan új, független stúdiókban dolgozott, mint a New York-i Record Plant vagy épp a Hit Factory. Azzal egyidőben, hogy Hendrix nagyon komolyan összpontosított azokra a felvételekre, melyeknek végül szinte mindegyike felkerült a „People, Hell & Angels” című kiadványra, a gitáros aláírta a saját stúdiójának építésére szóló megállapodást: így született meg a Greenwich Village-beli Electric Lady Studios.
Janie L. Hendrix, az Experience Hendrix LLC elnök vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy megjelentethetjük a „People, Hell & Angels” című kiadványt a testvérem születésének 70. évfordulóján. Ez a briliáns album még inkább megerősíti bennünk azt, amit eddig is mindnyájan tudtunk: sosem volt és sosem lesz Jimihez hasonló erejű zenei tehetség, amellyel nemcsak az eddigi, de a következő generációkat is inspirálja. Egyszerűen örökkévaló.”
„A People, Hell & Angels még mélyebb betekintést enged Jimi Hendrix zsenialitásába” – nyilatkozta Adam Block, a Legacy Recordings elnöke. „Azzal, hogy új ritmusok és hangszerek szólalnak meg, Jimi Hendrix zenéjének tere kiszélesedett, és ezek az új hangok végtelen számú lehetőséggel töltik meg Hendrix zenéjét.”
A „People, Hell & Angels” a legendás gitárosnak azt a zenei oldalát mutatja be, mely az eredeti Jimi Hendrix Experience triótól független volt. 1968 elején Jimi Hendrix szeretett volna vadonatúj zenei anyagot készíteni régi ismerőseivel és új együttműködők segédletével – úgy, hogy ezek a munkálatok ne azok előtt a rajongók előtt menjenek végbe, akik az Experience-t a rock leggyorsabban növekvő koncertprodukciójának tartották, és akik ezzel egy időben két albumukat is a US TOP 10-es listájában tartották. A legendás gitáros óriási lelkesedéssel dolgozott a színfalak mögött azon, hogy egy újabb, következő zenei anyagot készítsen.
Ez a 12 felvétel olyan egyedi hangzások (kürt, billentyűs hangszerek, ütős hangszerek és egy második gitár) és stílusok változatos elegyével kápráztatja el a közönséget, melyeket Jimi új zenéjében vegyíteni szeretett volna. A „People, Hell & Angels” Jimi Hendrix eddigi legszebb gitárjátékait mutatja be – és betekintést enged abba a fejlődésbe, melyen Hendrix dalszerzőként, zenészként és producerként is keresztülment.
A „People, Hell & Angels” 2013. március 4-én jelenik meg CD-n, bakelit LP-n és digitálisan.
Az album - melynek címét Jimi Hendrix találta ki – számos, az Experience utáni együttműködést mutat be, melyben Jimi olyan közreműködőkkel dolgozott együtt, mint Stephen Stills (Buffalo Springs), a dobos Buddy Miles vagy épp Billy Cox (akivel Jimi együtt szolgált a 101. légiflottánál, valamint később együtt játszott a híres R&B „Chitlin Circuit”-ben). Ezek az együttműködések nagyon izgalmas hangzást csempésztek Hendrix nem mindennapi karrierjének következő fejezetébe.
A lemez társproduceri munkálatait Janie Hendrix, Eddie Kramer és John McDermott látták el. Kramer először 1967 januárjában találkozott Hendrixszel - aki az idei év november 27-én töltötte volna be 70. életévét - az Olympic Studiosban, és ők ketten egy különleges együttműködésben állapodtak meg, melynek következményeképpen Kramer hangszerelt minden olyan albumot, melyet Jimi valaha kiadott, és olyan híres Hendrix-koncertek anyagát rögzítette, mint az 1969-es Woodstock fesztivál. 1997 óta Kramer és Janie Hendrix John McDermottal közösen felügyelte Jimi Hendrix összes olyan albumának megjelenését, amely az Experience Hendrixhez köthető.
Az egy tucat eddig kiadatlan Jimi Hendrix-felvétel a „People, Hell & Angels” című kiadványon a következő nótákat mutatja be: "Earth Blues", "Somewhere", "Hear My Train A Comin'", "Bleeding Heart", "Baby Let Me Move You", "Izabella", "Easy Blues", "Crash Landing", "Inside Out", "Hey Gypsy Boy", "Mojo Man" és "Villanova Junction Blues."
A 2010-es „Valleys Of Neptune” zenei párja és méltó utódja, a várva várt album felvonultatja a művész utolsó felvételeit a Jimi Hendrix Experience-szel. A „People, Hell & Angels” azt az irányt mutatja be szívfájdító hangok kíséretében, amely felé Hendrix tartott a „First Rays Of The New Rising Sun” címmel tervezett dupla albumával, mely az 1968-as forradalmi „Electric Ladyland” méltó utódja lett volna.
Annak ellenére, hogy a kortársak - a Beatles vagy épp Bob Dylan - a szerződött lemezkiadójuk által birtokolt és működtetett stúdióban rögzítette a dalokat, Hendrix rengeteg időt töltött azzal, hogy olyan új, független stúdiókban dolgozott, mint a New York-i Record Plant vagy épp a Hit Factory. Azzal egyidőben, hogy Hendrix nagyon komolyan összpontosított azokra a felvételekre, melyeknek végül szinte mindegyike felkerült a „People, Hell & Angels” című kiadványra, a gitáros aláírta a saját stúdiójának építésére szóló megállapodást: így született meg a Greenwich Village-beli Electric Lady Studios.
Janie L. Hendrix, az Experience Hendrix LLC elnök vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy megjelentethetjük a „People, Hell & Angels” című kiadványt a testvérem születésének 70. évfordulóján. Ez a briliáns album még inkább megerősíti bennünk azt, amit eddig is mindnyájan tudtunk: sosem volt és sosem lesz Jimihez hasonló erejű zenei tehetség, amellyel nemcsak az eddigi, de a következő generációkat is inspirálja. Egyszerűen örökkévaló.”
„A People, Hell & Angels még mélyebb betekintést enged Jimi Hendrix zsenialitásába” – nyilatkozta Adam Block, a Legacy Recordings elnöke. „Azzal, hogy új ritmusok és hangszerek szólalnak meg, Jimi Hendrix zenéjének tere kiszélesedett, és ezek az új hangok végtelen számú lehetőséggel töltik meg Hendrix zenéjét.”
Megjegyzések
Megjegyzés küldése